Společnost zahájila svoji činnost v roce 1994 jako prodejce nákladních vozů Nissan.
Od roku 1998, po dokončení prodejního a servisního střediska v Brně – Králově poli,
rozšířila svůj program i o osobní vozy Nissan a kompletní servis.
V současné době je společnost Autopark Brno a. s. soukromou akciovou společností
se základním jměním ve výši 14 000 000 Kč. Akcionáři jsou české fyzické osoby.
Společnost nabízí ucelené služby v oblasti prodeje, financování a servisu kompletního
programu osobních i nákladních vozů Nissan.
Do roku 2007 společnost Autopark Brno a.s. vstupuje jako:
- autorizovaný prodejce nákladních a užitkových vozů NISSAN
- autorizovaný servis všech typů vozů NISSAN
- autorizovaný prodejce všech typů vozů KIA
- autorizovaný servis všech typů vozů KIA
Otevírací doba:
Prodej vozů | Po-Pá 8.00 - 18.00 |
| So 9.00 - 13.00 |
Prodej náhr. dílů | Po-Pá 7.00 - 16.30 |
Servis | Po-Pá 7.00 - 15.30 |
Nissan linka: tel. 541 224 940
Historie značky Nissan
Nissan je s roční produkcí téměř tří milionů automobilů druhým
největším japonským automobilovým výrobcem a v alianci s francouzským Renaultem
patří k nejsilnějším výrobcům na světě. V posledních letech dokázal razantně
restrukturalizovat celou svou výrobní i prodejní síť a mohutnou ofenzívou, jež
každoročně přináší na celosvětové trhy spoustu nových, velmi atraktivních
modelů, se zařadil i mezi nejziskovější automobilky. Více než třetinu svých
vozů vyrábí mimo Japonsko, v 17 zemích světa. Továrny ve Španělsku a Velké
Británii patří k nejvýznamnějším japonským automobilkám v Evropě a kryjí
většinu evropských prodejů Nissanu. Díky širokému sortimentu osobních i
užitkových vozidel patří Nissan mezi pouhé čtyři světové automobilky s
kompletním výrobním programem.
Prapředek současných automobilů Nissan nesl značku DAT, začáteční písmena tří
společníků firmy Kwaishnsha Motor - Den, Aoyama a Takeuchi. První vůz s
desetikoňovým dvouválcem opustil výrobní dílnu již roku 1914 a poté následovala
dlouhá řada nákladních vozů, až do roku 1931. Při rozhodování o rozšíření
výroby o osobní vozy se k původnímu jménu přidala koncovka SUN, jako slunce. V
květnatějším podání tedy DATSUN znamená vozy DAT ze země vycházejícího slunce.
Roku 1933 byla na výrobu automobilů Datsun založena společnost Nissan Motor Co,
jejímž výhradním vlastníkem se o rok později stala firma Nihon Sangyo. Od
jejího jména je také odvozena později užívaná značka NISSAN.
Po druhé světové válce obnovil Nissan výrobu již v listopadu 1945.
O sedm let později začal vyrábět automobili Datsun v licenci britské
společnosti Austin Motor a roku 1958 zahájil úspěšnou expanzi na americký trh.
Zde si Nissan postupem doby vybudoval velice pevnou pozici a díky spolehlivosti
a úspornosti svých malých rodinných vozů neustále zvyšoval prodeje. V roce 1960
ukončil spolupráci s Austinem a ještě týž rok získal Demingovu cenu za
špičkovou úroveň své produkce. V sedmdesátých letech své postavení ještě
posílil díky neobyčejně úspěšným sportovním vozům Datsun Fairlady, které se během
krátké doby staly světově nejprodávanějším sportovním automobilem.
V roce 1962 Nissan otevřel svou první ústřední evropskou kancelář v belgickém
Bruselu a zahájil export vozů Datsun do Evropy. Začátkem osmdesátých let pak
sjednotil obchodní značku svých vozů na všech světových trzích a místo
oblíbených Datsunů začal automobily prodávat pod jménem Nissan.
Od osmdesátých let začal Nissan také s důsledným prosazováním koncepce globální
lokalizace. Nešlo o pouhé obejití dovozních kvót, omezujících v mnoha zemích
nevítanou expanzi cenově dostupných a technicky stále dokonalejších vozů z
Japonska, ale především o přiblížení se k zákazníkům. Snahou Nissanu je vyvíjet
a vyrábět automobily přímo v oblastech jejich prodeje. Místními specialisty, z
místních komponentů a podle místních potřeb a požadavků. Ze všech japonských
automobilek proto právě Nissan investoval do evropského programu nejdříve a
zároveň i nejvíce prostředků. Prvním krokem bylo zahájení spolupráce s firmou
Motor Ibérica SA ve Španělsku, která v roce 1983 vyústila ve společnou výrobu
Nissanu Patrol.
Nejdůležitějším bodem evropské expanze Nissanu je rok 1984, rok
založení úplně nové továrny v britském Sunderlandu. Jen o dva roky později
začaly z výrobních linek Nissan Motor Manufacturing sjíždět vozy Nissan
Bluebird. V té době již síť obchodních zastoupení, prodejců a servisů Nissan
hustě pokryla všechny západoevropské země.
Požadavky Evropanů, přece jen poněkud vzdálené mentalitě Japonců i Američanů,
vedly Nissan také k založení nového vývojového a technologického centra v
Sunderlandu. V roce 1989 Nissan přesunul evropské ústředí do holandského
Amsterodamu a o deset let později, po vytvoření silné aliance s Renaultem, do
Paříže. V Amsterodamu má ovšem stále vlastní přístav a mezisklad, schopný pojmout
až 35.000 automobilů. Odtud pařížská centrála Nissanu zásobuje své zákazníky na
jednotlivých trzích v celé Evropě. V Amsterodamu je také centrální sklad
náhradních dílů - European Parts Logistic Centre.
Okamžitá dostupnost zhruba 130.000 položek náhradních dílů významným způsobem
zkracuje nezbytnou dobu opravy vozidla kdekoli v Evropě. Majitelé Nissanů
vysoce oceňují i další faktory: Pořizovací cenu náhradních dílů, která je (v
rozporu s obecným povědomím) ve shodné relaci se stejnými produkty evropských
výrobců. A vysokou kvalitu automobilů Nissan. Vždyť ve statistikách evropských
autoklubů, sledujících četnost a vážnost poruch u osobních vozidel, se Nissany
již léta řadí k těm nejspolehlivějším. V Evropě s nimi jezdí přes 5 miliónů
řidičů, o které pečuje okolo 4300 dealerů.
V roce 1989 zahájilo činnost Evropské technologické centrum
Nissanu v Bruselu a v roce 1992 Evropské technologické centrum NETC v britském
Cranfieldu. K jeho výbavě v hodnotě vyšší než dvě miliardy českých korun patří
na 70 CAD pracovišť, jež mají přímé satelitní spojení se superpočítačem Cray v
Japonsku. Jakkoli náročné výpočty a simulace tedy konstruktéři pohodlně
zvládají od svého stolu. Další desítky miliónů liber pohltilo vybudování
poboček NETC, takže třeba v Sunderlandu nyní zvládnou během tří měsíců
otestovat vozy způsobem odpovídajícím 10 letům denního provozu v tvrdých
podmínkách. V Německu poblíž Mnichova posléze vzniklo také designérské centrum.
Britská továrna v Sunderlandu vyrábí Primeru, Almeru a Micru, nosné evropské
modely Nissanu.
O produktivitě zdejší výroby nejlépe vypovídá mnoho let po sobě se opakující
ocenění továrny v Sunderlandu jako vůbec nejproduktivnější automobilky v celé
Evropě. A to s velkým odstupem od nejbližších konkurentů.
Nissan je známý svojí technickou posedlostí, snahou po maximálním
zdokonalování techniky. V centru jeho pozornosti vždy stál motor, převodovka,
podvozek a výtečné jízdní vlastnosti, v poslední době však přikládá
přinejmenším stejnou váhu také atraktivnímu designu. Základní filozofii podniku
vyjadřuje složení slov KAI (měnit) a ZEN (dobrota, laskavost). KAIZEN
symbolizuje nepřetržitý řetěz nenásilných, plynulých změn. Žádné šokující
skoky, ale neustávající mravenčí práce na dalším a dalším zdokonalování
dokonalého. Důležitý je neustálý náskok před konkurencí.
Špičkové technické řešení dává Nissanům natolik výjimečné vlastnosti, že se
jejich řízení stává požitkem pro profesionály i pro méně zkušené řidiče. Není
proto divu, že jenom po evropských silnicích jezdí zhruba 5 miliónů automobilů
Nissan, o něž pečuje rozsáhlá síť dealerů. Tito prodejci se snaží zákazníky
maximálně uspokojovat vysokou kvalitou prodeje, služeb i kvalitou servisu.
Ačkoli nemusíte na první pohled vnímat celou šíři našich evropských aktivit, je
to právě mohutná síla Nissanu, která stojí za konečnou kvalitou našich
automobilů i dealerů.
Základní milníky v historii Nissanu
1914 |
První automobil jménem DAT opustil v Japonsku výrobní halu Nissanu. |
1930 |
Po vylepšení se
začíná vyrábět malý vůz nazvaný Son of DAT, jehož jméno se později mění na Datsun
|
1934 |
Datsun se spojuje s dalším konkurentem Nihon Sangyo. Spojením obou jmen vzniká NISSAN. |
1935 |
Sedan Datsun 14 byl prvním modelem, vyrobeným v Japonsku na pásové výrobní lince. |
1937 |
Vyroben desetitisící vůz Datsun |
1947 |
První ekologický vůz - elektromobil Nissan Tama. |
1951 |
Na žádost japonské armády vyvinul Nissan první terénní Patrol. |
1953 |
Nissan rozšiřuje sortiment výrobou vozů Austin. |
1955 |
Datsun 110 je prvním vozem, určeným pro export. |
1960 |
Dosud výhradně vojenský Patrol se dostal i na běžný trh. |
1965 |
První japonskou luxusní limuzínou se stal Nissan President 150. |
1967 |
Začíná výroba legendární Fairlady 2000, prvního světově rozšířeného sportovního vozu Nissan řady Z. |
1970 |
Nastoupila nová generace lidového automobilu - Nissan Sunny 1200. |
1975 |
Nissan použil jako první na světě výrobní linky s multifunkčními roboty. |
1980 |
Nissan Patrol dostal do vínku i luxusní výbavu a odstartoval éru komfortních vozů do
každého terénu. |
1988 |
Nová evropská technologická centra v Belgii a Anglii začínají připravovat automobily
budoucnosti. |
1993 |
Micra zvolena "Evropským automobilem roku" jako vůbec první japonský automobil v
historii. Tento úspěch následovalo dalších 12 ocenění po celé Evropě. |
1999 |
Vytvoření aliance s Renaultem. Automobilka v britském Sunderlandu vyrobila milióntou
Primeru. |
2001 |
Nissan po radikálním zeštíhlení a velké technologické i modelové ofenzívě dosáhl
nejvyššího zisku v celé své historii |
2002 |
Začíná tříletý
program Nissan 180, jenž má za cíl zvýšit do konce roku 2004 prodej vozů o
milión kusů, docílit stabilně osmiprocentní marže z prodeje a snížit zadlužení
automobilky na nulu. |