Verze pro tisk  
O nás

Společnost zahájila svoji činnost v roce 1994 jako prodejce nákladních vozů Nissan. Od roku 1998, po dokončení prodejního a servisního střediska v Brně – Králově poli, rozšířila svůj program i o osobní vozy Nissan a kompletní servis.

V současné době je společnost Autopark Brno a. s. soukromou akciovou společností se základním jměním ve výši 14 000 000 Kč. Akcionáři jsou české fyzické osoby. Společnost nabízí ucelené služby v oblasti prodeje, financování a servisu kompletního programu osobních i nákladních vozů Nissan.

Do roku 2007 společnost Autopark Brno a.s. vstupuje jako:

  • autorizovaný prodejce nákladních a užitkových vozů NISSAN
  • autorizovaný servis všech typů vozů NISSAN
  • autorizovaný prodejce všech typů vozů KIA
  • autorizovaný servis všech typů vozů KIA


Otevírací doba:
    Prodej vozů Po-Pá 8.00 - 18.00
     So 9.00 - 13.00
    Prodej náhr. dílů Po-Pá 7.00 - 16.30
    Servis Po-Pá 7.00 - 15.30
    Nissan linka: tel. 541 224 940

Historie značky Nissan

Nissan je s roční produkcí téměř tří milionů automobilů druhým největším japonským automobilovým výrobcem a v alianci s francouzským Renaultem patří k nejsilnějším výrobcům na světě. V posledních letech dokázal razantně restrukturalizovat celou svou výrobní i prodejní síť a mohutnou ofenzívou, jež každoročně přináší na celosvětové trhy spoustu nových, velmi atraktivních modelů, se zařadil i mezi nejziskovější automobilky. Více než třetinu svých vozů vyrábí mimo Japonsko, v 17 zemích světa. Továrny ve Španělsku a Velké Británii patří k nejvýznamnějším japonským automobilkám v Evropě a kryjí většinu evropských prodejů Nissanu. Díky širokému sortimentu osobních i užitkových vozidel patří Nissan mezi pouhé čtyři světové automobilky s kompletním výrobním programem.

Prapředek současných automobilů Nissan nesl značku DAT, začáteční písmena tří společníků firmy Kwaishnsha Motor - Den, Aoyama a Takeuchi. První vůz s desetikoňovým dvouválcem opustil výrobní dílnu již roku 1914 a poté následovala dlouhá řada nákladních vozů, až do roku 1931. Při rozhodování o rozšíření výroby o osobní vozy se k původnímu jménu přidala koncovka SUN, jako slunce. V květnatějším podání tedy DATSUN znamená vozy DAT ze země vycházejícího slunce. Roku 1933 byla na výrobu automobilů Datsun založena společnost Nissan Motor Co, jejímž výhradním vlastníkem se o rok později stala firma Nihon Sangyo. Od jejího jména je také odvozena později užívaná značka NISSAN.

Po druhé světové válce obnovil Nissan výrobu již v listopadu 1945. O sedm let později začal vyrábět automobili Datsun v licenci britské společnosti Austin Motor a roku 1958 zahájil úspěšnou expanzi na americký trh. Zde si Nissan postupem doby vybudoval velice pevnou pozici a díky spolehlivosti a úspornosti svých malých rodinných vozů neustále zvyšoval prodeje. V roce 1960 ukončil spolupráci s Austinem a ještě týž rok získal Demingovu cenu za špičkovou úroveň své produkce. V sedmdesátých letech své postavení ještě posílil díky neobyčejně úspěšným sportovním vozům Datsun Fairlady, které se během krátké doby staly světově nejprodávanějším sportovním automobilem.

V roce 1962 Nissan otevřel svou první ústřední evropskou kancelář v belgickém Bruselu a zahájil export vozů Datsun do Evropy. Začátkem osmdesátých let pak sjednotil obchodní značku svých vozů na všech světových trzích a místo oblíbených Datsunů začal automobily prodávat pod jménem Nissan.

Od osmdesátých let začal Nissan také s důsledným prosazováním koncepce globální lokalizace. Nešlo o pouhé obejití dovozních kvót, omezujících v mnoha zemích nevítanou expanzi cenově dostupných a technicky stále dokonalejších vozů z Japonska, ale především o přiblížení se k zákazníkům. Snahou Nissanu je vyvíjet a vyrábět automobily přímo v oblastech jejich prodeje. Místními specialisty, z místních komponentů a podle místních potřeb a požadavků. Ze všech japonských automobilek proto právě Nissan investoval do evropského programu nejdříve a zároveň i nejvíce prostředků. Prvním krokem bylo zahájení spolupráce s firmou Motor Ibérica SA ve Španělsku, která v roce 1983 vyústila ve společnou výrobu Nissanu Patrol.

Nejdůležitějším bodem evropské expanze Nissanu je rok 1984, rok založení úplně nové továrny v britském Sunderlandu. Jen o dva roky později začaly z výrobních linek Nissan Motor Manufacturing sjíždět vozy Nissan Bluebird. V té době již síť obchodních zastoupení, prodejců a servisů Nissan hustě pokryla všechny západoevropské země.

Požadavky Evropanů, přece jen poněkud vzdálené mentalitě Japonců i Američanů, vedly Nissan také k založení nového vývojového a technologického centra v Sunderlandu. V roce 1989 Nissan přesunul evropské ústředí do holandského Amsterodamu a o deset let později, po vytvoření silné aliance s Renaultem, do Paříže. V Amsterodamu má ovšem stále vlastní přístav a mezisklad, schopný pojmout až 35.000 automobilů. Odtud pařížská centrála Nissanu zásobuje své zákazníky na jednotlivých trzích v celé Evropě. V Amsterodamu je také centrální sklad náhradních dílů - European Parts Logistic Centre.

Okamžitá dostupnost zhruba 130.000 položek náhradních dílů významným způsobem zkracuje nezbytnou dobu opravy vozidla kdekoli v Evropě. Majitelé Nissanů vysoce oceňují i další faktory: Pořizovací cenu náhradních dílů, která je (v rozporu s obecným povědomím) ve shodné relaci se stejnými produkty evropských výrobců. A vysokou kvalitu automobilů Nissan. Vždyť ve statistikách evropských autoklubů, sledujících četnost a vážnost poruch u osobních vozidel, se Nissany již léta řadí k těm nejspolehlivějším. V Evropě s nimi jezdí přes 5 miliónů řidičů, o které pečuje okolo 4300 dealerů.

V roce 1989 zahájilo činnost Evropské technologické centrum Nissanu v Bruselu a v roce 1992 Evropské technologické centrum NETC v britském Cranfieldu. K jeho výbavě v hodnotě vyšší než dvě miliardy českých korun patří na 70 CAD pracovišť, jež mají přímé satelitní spojení se superpočítačem Cray v Japonsku. Jakkoli náročné výpočty a simulace tedy konstruktéři pohodlně zvládají od svého stolu. Další desítky miliónů liber pohltilo vybudování poboček NETC, takže třeba v Sunderlandu nyní zvládnou během tří měsíců otestovat vozy způsobem odpovídajícím 10 letům denního provozu v tvrdých podmínkách. V Německu poblíž Mnichova posléze vzniklo také designérské centrum.

Britská továrna v Sunderlandu vyrábí Primeru, Almeru a Micru, nosné evropské modely Nissanu.

O produktivitě zdejší výroby nejlépe vypovídá mnoho let po sobě se opakující ocenění továrny v Sunderlandu jako vůbec nejproduktivnější automobilky v celé Evropě. A to s velkým odstupem od nejbližších konkurentů.

Nissan je známý svojí technickou posedlostí, snahou po maximálním zdokonalování techniky. V centru jeho pozornosti vždy stál motor, převodovka, podvozek a výtečné jízdní vlastnosti, v poslední době však přikládá přinejmenším stejnou váhu také atraktivnímu designu. Základní filozofii podniku vyjadřuje složení slov KAI (měnit) a ZEN (dobrota, laskavost). KAIZEN symbolizuje nepřetržitý řetěz nenásilných, plynulých změn. Žádné šokující skoky, ale neustávající mravenčí práce na dalším a dalším zdokonalování dokonalého. Důležitý je neustálý náskok před konkurencí.

Špičkové technické řešení dává Nissanům natolik výjimečné vlastnosti, že se jejich řízení stává požitkem pro profesionály i pro méně zkušené řidiče. Není proto divu, že jenom po evropských silnicích jezdí zhruba 5 miliónů automobilů Nissan, o něž pečuje rozsáhlá síť dealerů. Tito prodejci se snaží zákazníky maximálně uspokojovat vysokou kvalitou prodeje, služeb i kvalitou servisu. Ačkoli nemusíte na první pohled vnímat celou šíři našich evropských aktivit, je to právě mohutná síla Nissanu, která stojí za konečnou kvalitou našich automobilů i dealerů.

Základní milníky v historii Nissanu

1914 První automobil jménem DAT opustil v Japonsku výrobní halu Nissanu.
1930 Po vylepšení se začíná vyrábět malý vůz nazvaný Son of DAT, jehož jméno se později mění na Datsun
1934 Datsun se spojuje s dalším konkurentem Nihon Sangyo. Spojením obou jmen vzniká NISSAN.
1935 Sedan Datsun 14 byl prvním modelem, vyrobeným v Japonsku na pásové výrobní lince.
1937 Vyroben desetitisící vůz Datsun
1947 První ekologický vůz - elektromobil Nissan Tama.
1951 Na žádost japonské armády vyvinul Nissan první terénní Patrol.
1953 Nissan rozšiřuje sortiment výrobou vozů Austin.
1955 Datsun 110 je prvním vozem, určeným pro export.
1960 Dosud výhradně vojenský Patrol se dostal i na běžný trh.
1965 První japonskou luxusní limuzínou se stal Nissan President 150.
1967 Začíná výroba legendární Fairlady 2000, prvního světově rozšířeného sportovního vozu Nissan řady Z.
1970 Nastoupila nová generace lidového automobilu - Nissan Sunny 1200.
1975 Nissan použil jako první na světě výrobní linky s multifunkčními roboty.
1980 Nissan Patrol dostal do vínku i luxusní výbavu a odstartoval éru komfortních vozů do každého terénu.
1988 Nová evropská technologická centra v Belgii a Anglii začínají připravovat automobily budoucnosti.
1993 Micra zvolena "Evropským automobilem roku" jako vůbec první japonský automobil v historii. Tento úspěch následovalo dalších 12 ocenění po celé Evropě.
1999 Vytvoření aliance s Renaultem. Automobilka v britském Sunderlandu vyrobila milióntou Primeru.
2001 Nissan po radikálním zeštíhlení a velké technologické i modelové ofenzívě dosáhl nejvyššího zisku v celé své historii
2002 Začíná tříletý program Nissan 180, jenž má za cíl zvýšit do konce roku 2004 prodej vozů o milión kusů, docílit stabilně osmiprocentní marže z prodeje a snížit zadlužení automobilky na nulu.