Společnost zahájila svoji činnost v roce 1994 jako prodejce nákladních vozů Nissan. Od roku 1998, po dokončení prodejního a servisního střediska v Brně – Králově poli, rozšířila svůj program i o osobní vozy Nissan a kompletní servis.
V současné době je společnost Autopark Brno a. s. soukromou akciovou společností se základním jměním ve výši 14 000 000 Kč. Akcionáři jsou české fyzické osoby. Společnost nabízí ucelené služby v oblasti prodeje, financování a servisu kompletního programu osobních i nákladních vozů Nissan.
Do roku 2007 společnost Autopark Brno a.s. vstupuje jako:
- autorizovaný prodejce nákladních a užitkových vozů NISSAN
- autorizovaný servis všech typů vozů NISSAN
- autorizovaný prodejce všech typů vozů KIA
- autorizovaný servis všech typů vozů KIA
- Otevírací doba:
Prodej vozů | Po-Pá | zavřeno online |
| So | zavřeno |
Prodej náhr. dílů | Po-Pá | 7.00 − 16.00 |
Servis | Po-Pá | 7.00 − 15.30 |
- Nissan linka: tel. 541 224 940
Historie značky Nissan
Nissan je s roční produkcí téměř tří milionů automobilů druhým největším japonským automobilovým výrobcem a v alianci s francouzským Renaultem patří k nejsilnějším výrobcům na světě. V posledních letech dokázal razantně restrukturalizovat celou svou výrobní i prodejní síť a mohutnou ofenzívou, jež každoročně přináší na celosvětové trhy spoustu nových, velmi atraktivních modelů, se zařadil i mezi nejziskovější automobilky. Více než třetinu svých vozů vyrábí mimo Japonsko, v 17 zemích světa. Továrny ve Španělsku a Velké Británii patří k nejvýznamnějším japonským automobilkám v Evropě a kryjí většinu evropských prodejů Nissanu. Díky širokému sortimentu osobních i užitkových vozidel patří Nissan mezi pouhé čtyři světové automobilky s kompletním výrobním programem.
Prapředek současných automobilů Nissan nesl značku DAT, začáteční písmena tří společníků firmy Kwaishnsha Motor – Den, Aoyama a Takeuchi. První vůz s desetikoňovým dvouválcem opustil výrobní dílnu již roku 1914 a poté následovala dlouhá řada nákladních vozů, až do roku 1931. Při rozhodování o rozšíření výroby o osobní vozy se k původnímu jménu přidala koncovka SUN, jako slunce. V květnatějším podání tedy DATSUN znamená vozy DAT ze země vycházejícího slunce. Roku 1933 byla na výrobu automobilů Datsun založena společnost Nissan Motor Co, jejímž výhradním vlastníkem se o rok později stala firma Nihon Sangyo. Od jejího jména je také odvozena později užívaná značka NISSAN.
Po druhé světové válce obnovil Nissan výrobu již v listopadu 1945. O sedm let později začal vyrábět automobili Datsun v licenci britské společnosti Austin Motor a roku 1958 zahájil úspěšnou expanzi na americký trh. Zde si Nissan postupem doby vybudoval velice pevnou pozici a díky spolehlivosti a úspornosti svých malých rodinných vozů neustále zvyšoval prodeje. V roce 1960 ukončil spolupráci s Austinem a ještě týž rok získal Demingovu cenu za špičkovou úroveň své produkce. V sedmdesátých letech své postavení ještě posílil díky neobyčejně úspěšným sportovním vozům Datsun Fairlady, které se během krátké doby staly světově nejprodávanějším sportovním automobilem.
V roce 1962 Nissan otevřel svou první ústřední evropskou kancelář v belgickém Bruselu a zahájil export vozů Datsun do Evropy. Začátkem osmdesátých let pak sjednotil obchodní značku svých vozů na všech světových trzích a místo oblíbených Datsunů začal automobily prodávat pod jménem Nissan.
Od osmdesátých let začal Nissan také s důsledným prosazováním koncepce globální lokalizace. Nešlo o pouhé obejití dovozních kvót, omezujících v mnoha zemích nevítanou expanzi cenově dostupných a technicky stále dokonalejších vozů z Japonska, ale především o přiblížení se k zákazníkům. Snahou Nissanu je vyvíjet a vyrábět automobily přímo v oblastech jejich prodeje. Místními specialisty, z místních komponentů a podle místních potřeb a požadavků. Ze všech japonských automobilek proto právě Nissan investoval do evropského programu nejdříve a zároveň i nejvíce prostředků. Prvním krokem bylo zahájení spolupráce s firmou Motor Ibérica SA ve Španělsku, která v roce 1983 vyústila ve společnou výrobu Nissanu Patrol.
Nejdůležitějším bodem evropské expanze Nissanu je rok 1984, rok založení úplně nové továrny v britském Sunderlandu. Jen o dva roky později začaly z výrobních linek Nissan Motor Manufacturing sjíždět vozy Nissan Bluebird. V té době již síť obchodních zastoupení, prodejců a servisů Nissan hustě pokryla všechny západoevropské země.
Požadavky Evropanů, přece jen poněkud vzdálené mentalitě Japonců i Američanů, vedly Nissan také k založení nového vývojového a technologického centra v Sunderlandu. V roce 1989 Nissan přesunul evropské ústředí do holandského Amsterodamu a o deset let později, po vytvoření silné aliance s Renaultem, do Paříže. V Amsterodamu má ovšem stále vlastní přístav a mezisklad, schopný pojmout až 35.000 automobilů. Odtud pařížská centrála Nissanu zásobuje své zákazníky na jednotlivých trzích v celé Evropě. V Amsterodamu je také centrální sklad náhradních dílů – European Parts Logistic Centre.
Okamžitá dostupnost zhruba 130.000 položek náhradních dílů významným způsobem zkracuje nezbytnou dobu opravy vozidla kdekoli v Evropě. Majitelé Nissanů vysoce oceňují i další faktory: Pořizovací cenu náhradních dílů, která je (v rozporu s obecným povědomím) ve shodné relaci se stejnými produkty evropských výrobců. A vysokou kvalitu automobilů Nissan. Vždyť ve statistikách evropských autoklubů, sledujících četnost a vážnost poruch u osobních vozidel, se Nissany již léta řadí k těm nejspolehlivějším. V Evropě s nimi jezdí přes 5 miliónů řidičů, o které pečuje okolo 4300 dealerů.
V roce 1989 zahájilo činnost Evropské technologické centrum Nissanu v Bruselu a v roce 1992 Evropské technologické centrum NETC v britském Cranfieldu. K jeho výbavě v hodnotě vyšší než dvě miliardy českých korun patří na 70 CAD pracovišť, jež mají přímé satelitní spojení se superpočítačem Cray v Japonsku. Jakkoli náročné výpočty a simulace tedy konstruktéři pohodlně zvládají od svého stolu. Další desítky miliónů liber pohltilo vybudování poboček NETC, takže třeba v Sunderlandu nyní zvládnou během tří měsíců otestovat vozy způsobem odpovídajícím 10 letům denního provozu v tvrdých podmínkách. V Německu poblíž Mnichova posléze vzniklo také designérské centrum.
Britská továrna v Sunderlandu vyrábí Primeru, Almeru a Micru, nosné evropské modely Nissanu.
O produktivitě zdejší výroby nejlépe vypovídá mnoho let po sobě se opakující ocenění továrny v Sunderlandu jako vůbec nejproduktivnější automobilky v celé Evropě. A to s velkým odstupem od nejbližších konkurentů.
Nissan je známý svojí technickou posedlostí, snahou po maximálním zdokonalování techniky. V centru jeho pozornosti vždy stál motor, převodovka, podvozek a výtečné jízdní vlastnosti, v poslední době však přikládá přinejmenším stejnou váhu také atraktivnímu designu. Základní filozofii podniku vyjadřuje složení slov KAI (měnit) a ZEN (dobrota, laskavost). KAIZEN symbolizuje nepřetržitý řetěz nenásilných, plynulých změn. Žádné šokující skoky, ale neustávající mravenčí práce na dalším a dalším zdokonalování dokonalého. Důležitý je neustálý náskok před konkurencí.
Špičkové technické řešení dává Nissanům natolik výjimečné vlastnosti, že se jejich řízení stává požitkem pro profesionály i pro méně zkušené řidiče. Není proto divu, že jenom po evropských silnicích jezdí zhruba 5 miliónů automobilů Nissan, o něž pečuje rozsáhlá síť dealerů. Tito prodejci se snaží zákazníky maximálně uspokojovat vysokou kvalitou prodeje, služeb i kvalitou servisu. Ačkoli nemusíte na první pohled vnímat celou šíři našich evropských aktivit, je to právě mohutná síla Nissanu, která stojí za konečnou kvalitou našich automobilů i dealerů.
Základní milníky v historii Nissanu
1914 | První automobil jménem DAT opustil v Japonsku výrobní halu Nissanu. |
1930 | Po vylepšení se začíná vyrábět malý vůz nazvaný Son of DAT, jehož jméno se později mění na Datsun |
1934 | Datsun se spojuje s dalším konkurentem Nihon Sangyo. Spojením obou jmen vzniká NISSAN. |
1935 | Sedan Datsun 14 byl prvním modelem, vyrobeným v Japonsku na pásové výrobní lince. |
1937 | Vyroben desetitisící vůz Datsun |
1947 | První ekologický vůz – elektromobil Nissan Tama. |
1951 | Na žádost japonské armády vyvinul Nissan první terénní Patrol. |
1953 | Nissan rozšiřuje sortiment výrobou vozů Austin. |
1955 | Datsun 110 je prvním vozem, určeným pro export. |
1960 | Dosud výhradně vojenský Patrol se dostal i na běžný trh. |
1965 | První japonskou luxusní limuzínou se stal Nissan President 150. |
1967 | Začíná výroba legendární Fairlady 2000, prvního světově rozšířeného sportovního vozu Nissan řady Z. |
1970 | Nastoupila nová generace lidového automobilu – Nissan Sunny 1200. |
1975 | Nissan použil jako první na světě výrobní linky s multifunkčními roboty. |
1980 | Nissan Patrol dostal do vínku i luxusní výbavu a odstartoval éru komfortních vozů do každého terénu. |
1988 | Nová evropská technologická centra v Belgii a Anglii začínají připravovat automobily budoucnosti. |
1993 | Micra zvolena „Evropským automobilem roku“ jako vůbec první japonský automobil v historii. Tento úspěch následovalo dalších 12 ocenění po celé Evropě. |
1999 | Vytvoření aliance s Renaultem. Automobilka v britském Sunderlandu vyrobila milióntou Primeru. |
2001 | Nissan po radikálním zeštíhlení a velké technologické i modelové ofenzívě dosáhl nejvyššího zisku v celé své historii |
2002 | Začíná tříletý program Nissan 180, jenž má za cíl zvýšit do konce roku 2004 prodej vozů o milión kusů, docílit stabilně osmiprocentní marže z prodeje a snížit zadlužení automobilky na nulu. |